Recreation of Louise's Fashion Mani

Thursday, October 30, 2014 0 Comments A+ a-

I hit my middle finger hard on the fridge the other day and had to cut all my nails short. This is about the same length my nails used to be, but I'm really missing my long nails already.

I took this as a good opportunity to do this mani. This is inspired by my awesome friend Louise @louisenails over at Instagram. Not only does she have awesome stamping skills but her freehand skills are totally incredible also. I saw her shirt mani during MoYou London contest in May for the theme 'Fashion', and I instantly fell in love.

For this mani, I started off with my off-white franken KINARI (mixture of beige and white) and stamped butterfly and rose pattern from MoYou London Princess 12 and tribal pattern from Pro 06. Stamping polishes are Mundo de Uñas Mexican Pink, Geranium, and Lavendar. I then used french guide tips near the cuticle to create triangle shape and painted Sinful Colors Steel Reserve on it. The rest is freehand topped with yellow rhinestones.

When I first saw Louise's original mani, I thought it looks cute on her pointy nail shape. So glad I got to try this while my nails are short, because I was worried it may look silly on my long nails :P This mani made me realise I should practice freehand more! I even struggled with getting those easy lines nice and neat... I'm so in awe with Louise's skills and creative design!

今日はまたお友達のデザインに挑戦。インスタでいつも仲良くしてもらっているLouise @louisenailsのデザインを再現したものです。Louiseとは私が5月にインスタのアカウントを開設してまもなくお友達になり、以降毎ポスト欠かさず遊びに来て楽しいコメントを残してくれる素敵な方です。いつも楽しませてもらっているので、感謝の気持ちを表したくて彼女のデザインを作ってみることにしました。出来上がりはこちら。

Finished product with Seche Vite

ちなみに先日冷蔵庫に中指をぶつけてしまい、爪を3mmほどもってかれました。なので全体を短くカット。これでも1.8cmありますが、2cm以上に慣れてしまった私には物足りない(;▽;)

ベースはオフホワイトのフランケン「生成」。MoYou London Princess 12から薔薇とチョウチョの柄、Pro 06からトライバル柄をそれぞれMundo de Uñas Mexican Pink、Geranium、Lavendarでスタンプ。トップコートした上で直角のフレンチガイドをキューティクルあたりに置いて三角を形成し、上からSinful Colors Steel Reserveを塗る。あとはすべて手書き。黄色のラインストーンもMoYou Londonから。小指は生成を塗った上に直線のNail Vinylを数点置いてその上からSinful Colors Innocentを塗る。百合の紋章のメタルパーツはこちらのお店から。

そしてこちらがインスパイア元のLouiseのネイル。

This is Louise's original. Don't you think it looks cute on her nails? 

あんまり比べたくないんですが^_^; Louiseの爪の形に合った可愛いネイルだと思います(゚∀゚) 使った柄も可愛いし、手書き部分も線がシュッと入って私のとは雲泥の差・・・(汗。Lizaのネイルをやったときもそうですが、コピーがオリジナルを超えることは絶対ありえないですね。というか私が下手くそなだけです、ええ。

使用ポリッシュはこちら。

Polishes used

左から

Off-white franken KINARI (生成)
Sinful Colors Steel Reserve
Sinful Colors Innocent
Mundo de Uñas Lavendar
Mundo de Uñas Geranium
Mundo de Uñas Mexican Pink

Pinkie is done with straight Nail Vinyl, painted with Sinful Colors Innocent.
The fleur-de-lis embellishment comes from a Japanese online shop

このちょっとした手書きの線描くのにも非常に緊張しました。カメラが回っているときなんか息止めてたかも(笑。ダメですね、スタンプばっかりやってちゃ。簡単な線ぐらい描けるようにならないとorz

I used those colours and patterns that I've hardly used before. Turned out colourful and fun

ブラウスの柄はせっかくなので普段あまり使わないような柄を選んでみました。色もLouiseの元の作品にならってカラフルに。MundoのMexican Pinkは今回初めて使いましたが、この色、スタンパーに染みになることで有名なのです。案の定白いスタンパーに染みが付きましたが、逆に白スタンプが見やすくなりました(笑。染みはスタンパーを使っていくうちに薄れていくと思います。

というわけでLouiseのブラウスネイルの再現でした。課題の多いネイルですが、Louiseはとても感激してくれてこっちまで嬉しくなりました(T_T)。しばらくは小爪に似合うデザインを考えていきます。

最後にインスタ動画をどうぞ。IEでレイアウトが崩れる件、たぶん解決しました。インスタの埋め込みコードが最近変わったのが原因のようです。元のコードの形式で埋め込んだらIEでも正常に見えるようになりました。シイキさん、改めてご指摘ありがとうございましたm(_ _)m